BABA NOVAC

BABA NOVAC (1999 – 2003, Bucureşti, acid jazz - reggae)

(1999) Camelia Paţă “Mara” (voce), Ramon Grigorescu (voce, textier, ex – Sindrom, ex – Şuie Paparude), Cristi Creţu (chitară, ex – Sindrom), Bujor Stoicovici (bas, compozitor, leader, ex – Sindrom, ex - Party Poopers), Andrei Velicu (tobe), Dan Nedelcu “Dax” (saxofon alto), Ati Panaitescu (percuţie), Juan Carlos Negretti (percuţie)

(2000) Camelia Paţă “Mara” (voce), Ramon Grigorescu (voce), Cristi Creţu (chitară), Bujor Stoicovici (bas), Dan Nicolau (trompetă) + drum machine

(2001 – 2003) Mihaela Dinu “Maca” (voce), Ramon Grigorescu (voce), Cristi Creţu (chitară), Bujor Stoicovici (bas), Dan Nicolau (trompetă), Mugurel Coman “Meghi” (keyboards), Ciprian Moisescu “Laurentze” (tobe)

După experienţa numită Party Poopers, prin 1999, Bujor intenţionează să creeze o trupă de acid jazz. Pentru asta, apelează la, Cristi şi Ramon, doi foşti colegi din trupa Sindrom. Mara, care era o voce deja cunoscută în undergroundul bucureştean, acceptă să intre în trupă, aducând cu sine şi secţia ritmică, astfel că, după câteva repetiţii, primul concert Baba Novac, a avut loc pe 11 septembrie 1999.

Principalul obiectiv al trupei era ca spectatorii să se distreze, să se simtă bine, astfel că umorul de calitate era preponderent în textele trupei, scrise în limba română de Ramon, iar muzical era vorba de un mix de stiluri şi genuri diferite jazz, hip-hop, reggae, de aici rezultând melodii antrenante şi pozitive.

Cooptat în trupă în mai 2000, trompetistul Dan Nicolau, aduce un plus de experienţă muzicală, întrucât cânta şi în trupa Jazz Challenge, care luase în 1999, locul I la Festivalul de Jazz de la Braşov.

Baba Novac, devine în scurt timp, extrem de apreciată în cluburile bucureştene, astfel că, în anul 2001, susţine în jur de 30 de concerte.  

În acelaşi an, constănţeanca Mara, care lucra în magistratură, fiind judecător, este înlocuită cu timişoreanca Maca, care se impune întro audiţie la care participaseră 16 soliste vocale. Tot în urma unei audiţii este ales şi toboşarul, Laurentze, un mai vechi prieten Baba Novac.

În scurt timp, este înregistrat albumul “Pastel acid”, care va apare sub labelul A&A Records. În timpul înregistrărilor, se alătură trupei şi Meghi, care făcea “butoanele” în studioul de înregistrări BaDa Music.

După lansarea albumului, Baba Novac va susţine o serie de concerte în cluburi din Timişoara, Craiova, Constanţa, Sinaia, Braşov şi 2 Mai, iar piesa “Jazzmaică”, este difuzată constant la diferite posturi de radio, intrând în topurile de specialitate.  

În anul 2003, Ramon anunţă că, din motive profesionale, nu mai poate evolua alături de trupă astfel că Bujor decide autodizolvarea acesteia.  

Ramon va activa în proiectul Space Olives, reîntâlnindu-şi vechii colegi de trupă, după câţiva ani, în Roa şi TiPtiL. Ceilalţi, vor continua cu proiectele Butterflies In My Stomach (2005 – 2011, cu şi fără Maca), Roua (2010 - 2011, fără Maca) şi TiPtiL (2009 – în prezent, fără Maca).  

 

 

 

Piese de rezistenţă : Jazzmaică, Tanţa & Costel, Odiseea tunelară 2001, Bebop de şantier

Discografie : Pastel acid (album CD + MC, 11 piese, 2002 – A & A Records)

Baba Novac - Pastel Acid